יום שלישי, 22 באפריל 2014

ארבעה סוגי שמרים, שנתיים של יישון ורום אחד (רום בציר 2011)

רום בציר 2011 התחיל ביולי והסתיים באוקטובר. באותה השנה השתמשנו בארבעה סוגי שמרים: שמרי יין לבן, שמרי שמפניה, שמרי רום ושמרי לחם. התססנו וזיקקנו בנפרד כל סוג שמרים וניסינו ללמוד את תכונותיו.

אתם מוזמנים לקרוא על השמרים השונים ואת סיפור הכנתו של הרום ברשומה הבאה: ניסוי השמרים הגדול.

לאחר שזיקקנו בנפרד כל אחד מסוגי הרום, ערבבנו את כולם הוספנו כהרגלינו מעט שיכר קנה סוכר ויישנו בשילוב של חבית אלון אמריקאי ומעט שבבים שיצאו מיין הקברנה סובניון שלנו.

לבסוף, כעבור יותר משנתיים הגיע העת (והפנאי) להכניס את הרום לבקבוקים, ואכן בנובמבר 2013 ביקבקנו חלק מהרום לאחר 25-28 חודשי יישון (כאשר חלקו השני של הרום נכנס ליישון בשיטת הסולרה).

התמונה באדיבות שי גלבוע, תיכנסו אליה - האיכות מדהימה


נרגשים לפתוח ולטעום את התוצאה הסופית, להלן רשמי הטעימה.

רום בעליית הגג בציר 2011, 46% אלכוהול, 25 חודשים 

בפתיחת הבקבוק: עולים ניחוחות קרמל, תבלינים חמים (הל ציפורן ופלפל שחור) והרבה ווניל לצד טבק ואבק שריפה המזכירים רום קובני.

ניחוח: מאוד מתוק כאשר בתחילה עולים לאף חלקים שווים של עץ מבושם, קרמל ווניל. בהרחה שנייה מתגלים ניחוחות מתובלים עם הרבה פלפל שחור אך גם ציפורן והל. פרחוניות, צוף ודבש, ריבת חלב המזכירה וורטרס אוריגינל, צמר גפן וורוד ומתוק ומעט מהטבק והפנוליות של אבק שריפה. במאמץ (או שכנוע עצמי) ניתן למצוא גם ניחוחות דשא קצוץ המאפיינים רום אגריקול.

טעם: גוף בינוני עד מלא, מתוק קרמלי ועגול (כמובן ללא תוספת סוכר). התבלינים מהניחוח חוזרים בעוצמה בפה ויש ברום גם טעם מובחן של לתת בירה קרמלי (המזכיר סינגל מאלט). דבש, צוף ופריחה. סוכר חום ושוב צמר גפן מתוק.
פיניש: ארוך מאוד, מתפתח עם הזמן ומתוק. מתחיל עצי עם קרמל שרוף המתפתח לאבק שריפה, טבק (רמזים לשיכר קנה הסוכר) ועץ מעט מריר ומסתיים מתוק עם ריבת חלב וסוכר חום.

לסיכום: שמרי הלחם הקנו לרום טעמים המזכירים סינגל מאלט והשתלבו יפה עם המתיקות המודגשת והפנוליות שהגיעה משיכר קנה הסוכר ושמרי הרום הייעודיים (שיחדיו נתנו מאפיינים של רום קובני). ניתן היה להרגיש כמעט את כל סוגי השמרים ברום, אך התחושה הייתה "נקייה", תחושה של טעמים המשתלבים היטב. הניחוחות האגריקוליים כמעט ונעלמו עם הזמן אך בעקבות המורכבות הרבה של הרום  - הם אינם חסרים.

בציר יוצא דופן ומוצלח מאוד, תודה לכל החברים שעזרו בהכנתו.




3 תגובות: