יום שלישי, 23 באוגוסט 2011

כבר בן 3, רום בציר 2008

כן, מגיע לו מזל טוב לרום האיכותי הישראלי הראשון, אותו הרום שזיקקנו ב 2008. והגיע הזמן להמשיך ולעקוב אחר התפתחותו. בעבר העלינו את רשמי הטעימה שלנו כאשר הרום היה בן שנתיים ובפוסט האחרון העלינו רשמי טעימה של מומחי רום עולמיים לגבי אותו הרום באותו הגיל. כעת, משעברה שנה, הגיע הזמן לערוך טעימה השוואתית ולטעום מה נשתנה.

בגיל שנתיים: הרום הישראלי הראשון (בציר 2008) 46% ABV
צבע: זהוב עמוק המזכיר יין מוסקט.
אף: ווניל, אגוזים, פינה קולדה, תאנים מיובשות, טבק ומעט חריפות של פלפל שחור גרוס ברקע.
בפה: גוף בינוני, חלק, מתקתק, האגוזים והווניל חוזרים בגדול גם בפה, פינה קולדה ומעט פירות יבשים.
פיניש: בינוני עד ארוך מתקתק עם הרבה טעמי וניל וקוקוס שממשיכים לאחר הלגימה.

בגיל שלוש: הרום הישראלי הראשון (בציר 2008) 46% ABV  
צבע: מהגוני אדמדם, זהוב עמוק עם גוון ענברי.
אף: ניחוח עוצמתי בהרבה מהקודם הנע בין ניחוחות פירותיים חזקים לצד ניחוחות כגון פירות יער אדומים, ייני-ריבתי  עם ניחוח פירות טרופיים, לבין ניחוחות שמגיעים מהאלון עם ווניל דומיננטי, אגוזי מלך וניחוח אדמתי שלא הצלחנו להגדירו.
בפה: גוף מלא, סמיך, מאוד עוצמתי - אפילו אגרסיבי - עם פירות אפויים, קונפיטורת פירות יבשים, תאנים מיובשות, פירות יער, מעט טאניני כאשר האלון מורגש ובולט עם הרבה קוקוס ווניל. 
פיניש: ארוך, מעט עפיץ מהעץ ומאוד פירותי (פירות אדומים/יבשים), ממשיך עם קוקוס והווניל  המוכרים.

מימין בכוס הממותגת הרום בן השנתיים משמאל הרום בן השלוש
לסיכום: טעימה השוואתית (כוס ליד כוס) עוזרת לנו לעמוד על ההבדלים בין הרומים השונים הן בעקבות סמיכות הזמנים של הטעימה והן בעקבות הביטואציה (התרגלות והתעלמות מגירוי חוזר ונשנה) של הטעמים המשותפים. הטעימה הזו הדגימה כי בשנה הנוספת הרום עבר מהפיכה של ממש, שבהחלט לא ציפינו לה. אמנם הוספנו בשנה הזו שבבי אלון שיצאו מהבציר האחרון של הקברנה סובניון שהכנו עם מעט שבבים חדשים, אך לא ציפינו שאלו ישפיעו על הרום במידה שבה עשו זאת. ברום לפני שנה בלטו טעמי הווניל, הקוקוס והאגוזים עם פירותיות קלה אך מורגשת. כעת, לאחר שנה, הפירותיות היא זו שלקחה את הכינור הראשון והווניל את משרת הליווי. החוויה בפה גם היא התעצמה שבעתיים עם הרבה יותר מהכל, המון פירותיות לצד תוספת בווניל ובטעמים "עציים" אחרים. הרום מזכיר בעוצמות שלו סינגל מאלט בחוזק חבית, עם מגוון טעמים שתוקפים את החושים...

נ.ב
אם אתם מהבודדים שלפני שנה שריינו אצלנו בקבוק הוא מחכה לכם... ואם לא, אז אולי תוכלו לטעום אותו כאשר ימלאו לו ארבע שנים- עכשיו זה הזמן לשריין בקבוק לשנה הבאה.

עדכון, כבר מלאו לרום 4 שנים- רשמי הטעימה בפוסט הבא: רום בציר 2008 כבר בן ארבע


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה