יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

עשרה קוקטיילים במקביל

עשרה קוקטיילים במקביל- זה היה הקצב שעבד בו הבר של ה"דלי" בערב הקוקטיילים שאירחנו שם ביום ראשון האחרון. היה זה מראה מרשים: על קצה אחד של הבר היו פרוסים חמישה שייקרים, בהם נכתשו פרוסות טריות של אננס לקוקטייל הפוג'ה דה פינייה; במרכז הבר שתי כוסות מתכת, מחכות לקרח הכתוש שיקרר את הג'ורג'יה מינט ג'לפ; ובקצה השני של הבר שלוש כוסות מרטיני בשורה אליהן נמזגות כמויות לא שפויות של אונגוסטורה ביטרס... 

5 פוג'ה דה פינייה בהכנה
בסוף הערב (בעצם השעה כבר הייתה שלוש לפנות בוקר) ניגש אלינו הבעלים של המקום, בר שירה, עם הקביעה כי זה היה הערב השני בחייו מבחינת רמת הקושי בעבודה מאחורי הבר- הראשון היה התערוכה המונית בה הקוקטיילים נמזגו בחינם... למיטב הבנתינו קבענו את השיא של ה"דלי", עם 125 קוקטיילים בתשלום, ומדובר כאן בקוקטיילים הכי מושקעים שיש- וככאלו הם דורשים הרבה זמן הכנה, ריכוז ודיוק בכדי להוציא  אותם באופן ראוי.

אני (נמרוד) לא שיקשקתי קוקטיילים מאחורי הבר. תפקידי היה להסתובב בין האורחים ולספר על הקוקטיילים, לענות על שאלות, והכי חשוב, לשמוע את התרשמותם. ג'וב נהדר שאפשר לתת לאורחים חוויה מלאה יותר עם הסיפורים מאחורי הקוקטיילים, עם היכולת להתאים את הקוקטייל הספציפי לטעמם האישי של האורחים ולקבל פידבקים אמיתיים שיעזרו בעיצוב החוויה בערב הבא שנערוך (כבר בתיכנון). 

להלן הסיכום מנקודת הראייה שלי:

המיקום נהדר, ללא כל ספק זהו המקום שאליו האורחים שלנו הכי נהנו להגיע. ה"דלי" מעוצב כ"ספיק-איזי" עם כניסה סודית ואווירה מחתרתית – ברגע שנכנסים דרך הדלת מבינים שמדובר במשהו "חדש", מרגש ומיוחד..

ההתנהלות מאחורי הבר היתה סופר מקצועית- הברמנים היו מהטובים בארץ והמקום סיפק לנו הכל (פרט למרכיבים מ"עליית הגג"). הכל הגיע ברמה הכי גבוה, וכמעט ולא חסר לנו דבר. 

לגבי התפריט שהגשנו עלו מספר הסתייגויות: 

תפריט הקוקטיילים
התפריט היה מורכב רק מחמישה קוקטיילים- זהו הקונספט של המקום והוא קיים בכדי ליעל את העבודה מאחורי הבר. אמנם קונספט זה הקל על העובדים מאחורי הבר, אך קיבלנו את הרושם כי ללקוחות חסר מעט מבחר, קוקטייל נוסף בהחלט היה משפר את המגוון.

הקוקטייל הראשון בתפריט, "פינק אנד פלאפי", הוצג על ידינו כערק-אשכוליות מתוך כוונה לכוון לקהל שרוצה משקה פשוט ולא מתפנפן. היתה זו טעות חמורה בהצגה מכיוון שהפינק אנד פלאפי משתמש בערק-קרמבולה-מיושן וגרנדין-היביסקוס טרי ומוגש כאשר כולו מוקצף- כלומר הקוקטייל הוא עננה גדולה של קצף ורדרד טעים טעים.. אך כשהאורחים קוראים "ערק- אשכוליות" המתומחר ב-39 שקלים אף הסבר לא עוזר... (אגב שמונה פינק אנד פלאפי כן יצאו, וקיבלו מחמאות אדירות).

מחיר: אז מה עדיף לבר, מעט קוקטיילים במחיר גבוה או הרבה קוקטיילים זולים יותר? ניסינו להוריד את המחיר במידת האפשר תוך קבלת אילוצי המקום (ממוצע של 43.4 ש"ח לקוקטייל), אך נראה לי כי בהתחשב בכמויות שאנשים שתו ובאמונה כי מחיר מעט זול יותר יעלה את הביקוש בעוד כ-20% אולי יהיה באפשרותינו להוריד את המחיר עוד יותר...

ועתה אציג את הקוקטיילים לפי סדר הפופולריות שלהם, מהנמוך לגבוה:

הפינק אנד פלאפי, במקום האחרון עם שמונה קוקטיילים שהוזמנו,קטף מחמאות רבות מכל מי שטעם- זהו קוקטייל מפתיע מאוד שמגיע במרקם אוורירי שייחודי רק לו. יש להציגו באופן שונה ויש כבר רעיון חדש ממש מדליק לאופן ההגשה!

הג'ורג'יה מינט ג'ולפ, במקום הרביעי עם 23 קוקטיילים, הציג שחזור היסטורי שנעלם מהעולם. מעט מהיושבים בערב ידעו כמה המשקה הזה הינו "ביג דיל" והקוקטייל הזה בעיניהם היה בהחלט "סנטר-פיס". בין אילו שלא הכירו אותו ואת הסיפור מאחוריו היו כאלו שדירגו אותו כטוב ביותר בערב והיו כאלה שנפח ההגשה שלו היה קטן מדי עבורם (הקוקטייל הכיל מנה מכובדת של אלכוהול איכותי ויקר  ונפח ההגשה נקבע כנגזרת של הרכיבים היקרים + חוסר הרצון שלנו "לנפח" את הקוקטייל בכדי שיתן את ההרגשה של יותר נוזל).
הג'ורג'יה מינט ג'ולפ
הפאי אגסים ההודי, במקום השלישי עם 28 קוקטיילים. קטף המון מחמאות, כמחצית מהאורחים ששתו אותו אמרו כי הוא המוצלח ביותר. האיזון בין הקצף מזקל למתיקות ליקר האגסים היה מושלם ונתן חוויה ראויה של מטבח מולקולרי.
קצף המזקל של פאי האגסים ההודי
הפוג'ה דה פינייה, במקום השני עם 32 קוקטיילים הוגש בצורה יפיפייה עם עלי הל, פרחי סחלבים וכוסות טיקי אמיתיות- לצערנו היו ברשותנו רק 10 כוסות שכאלו  ולכן חלק מהאורחים חיכו לקוקטייל עד 20 דקות. הקוקטייל הינו בעל נפח גדול - פלוס רציני אצל חלק מהאורחים והוא קוקטייל שמלווה אותנו כבר מספר ערבים (היתה אף אורחת שעלתה על הבדל מינורי במתכון אל מול הערב הקודם).
הפוג'ה דה פינייה
הטרינידד סאוור, במקום הראשון עם 34 קוקטיילים היה הלהיט של הערב. הופתענו מאוד בעקבות הפרופיל המר שלו- מסתבר שבקהל שלנו לא נרתעים ממרירות. הקוקטייל שובר מוסכמות כאשר הוא משתמש באונגוסטורה ביטר באאונס וחצי (45 מ"ל) ולא במספר טיפות.. זהו אלמנט שמבינים בעיקר ברמנים וחובבי קוקטיילים מהשורה הראשונה- וכאלה כנראה לא חסרו בין האורחים.
הטרינידד סאוור

לבסוף רצינו להודות המון לבר שירה ולצוות הנהדר של ה"דלי" - היתה זו פריבילגיה וכיף גדול לעבוד אתכם, הרצינות המקצועיות והאיכות הורגשו בכל. ואסיים בלהודות לאורחים שלנו, שהגיעו, טעמו וחלקו מחוויותיהם- בשבילכם אנו עורכים ערבים אלו והנוכחות שלכם והפירגון בלי הגבולות חיממו לנו  את הלב ונתנו לנו מוטיבציה חזקה להמשך! תודה!


6 תגובות:

  1. היה חלק לא קטן של חובבי ויצרני בירה שהם ברובם גם חובבי IPA, כך שמרירות זה אנחנו :)

    השבמחק
  2. נמרוד, כל מילה בסלע (או בקרח במקרה זה).
    כחובב שתייה אני רוצה לציין שמעולם לא נהניתי מקוקטיילים כפי שנהניתי כאן.
    לגבי המבחר המוצע - טעמתי את כל התפריט ואני משוכנע שההיצע היה מספק. לטעמי תוספת של עוד קוקטיילים עלול היה לפגוע בייחודיות ובאיכות. יתרה מזאת, בניגוד למשקאות אחרים - כאן שתינו הכל ואם היינו שותים יותר היינו משתכרים ולא יכולים להינות מהטעם.
    לגבי התפריט האינפורמטיבי שהיה מועיל מאד - אולי אפשר בעתיד להוסיף קצת היסטוריה ופיקנטריה בתאור כל קוקטייל.
    לגבי תפקידך כשגריר האירוע - מילאת התפקיד נאמנה :-)
    תודה על הארוע המכובד והמוצלח.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה עמית. אני מאוד שמח שנהנת מהערב- הושקעה בו מחשבה רבה.
      בשני הערבים האחרונים שלנו הצגנו 8 קוקטיילים מתוך ההנחה כי האורחים יזמינו רק חלק מהתפריט ולא את כולו- אך ראינו כי כל שולחן דאג להזמין את כל/רוב הקוקטיילים מהתפריט וכך יצא לרוב האורחים לטעום מהכל. אין זה אומר שאינני מסכים עם דעתך- זהו איזון עדין וסובייקטיבי בין מבחר מספק למבחר גדול מדי..

      תפריט אינפורמטיבי עם פיקנטריה- חשוב ביותר, אני בהחלט מסכים עם זה. בעקבות הערב חשבנו להריץ מחדש את הקונספט של הערבים הראשונים שלנו שהיו על תקן סדנא עם תשלום מראש. אך גם תפריט/חוברת אינפורמטיבית תעשה את העבודה ותיתן את האקסטרא מידע שחשוב שילווה כל קוקטייל.

      תודה רבה על הפידבק, בתיקווה הערב הבא יענה על מה שחסר בערב הזה.

      מחק
  3. זה היה ערב מהנה ביותר.
    והתפקיד שלך היה מאוד חשוב. בעיקר עבור אנשים כמוני שבאו לבד כדי להנות מקוקטיילים שסביר להניח לא נטעם יותר לעולם. אנשים שבאים במיוחד לערב כזה מתעניינים בנושא בכלל ובמה שהם שותים בפרט וטוב שהיה משהו מהמארגנים שמבין ויודע להרחיב את הדברים (וגם קשוב ומתעניין במה שיש לאחרים לומר).

    לגבי המחיר, זה המחירים הרגילים של קוקטיילים ברוב הפאבים. כשמדובר בקוקטיילים יחודיים כאלה וברמת הכנה כזו (הקפדה על פרטים, עיצוב-קישוט) מדובר במחיר שהפתיע לטובה.
    - כתבתי סיכום חוויות אישי בבלוג שלי אם אתה מעונין. http://meshukushak.blogspot.co.il/2012/08/deli.html

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד שמח שנהנת ותודה על הפרגון. קראתי את הפוסט שלך וגם אני נהניתי מאוד, עכשיו אני גם יודע עם מי דיברתי שם בפינה מאחורי הפוג'ה...

      מחק